maandag 18 mei 2015

Dag 1 - reisdag

Deze dag staat in het teken van reizen. Morgen is er na verwacht een slight-risk deze in de buurt van New-Mexico.

Om 10.00 zijn de gebruikelijk plichtplegingen. De uitleg van George is zoals heel duidelijk en zeer informatief. Alleen kent het grootste deel van het publiek het verhaal al. Er zijn veel routiniers aan boord (ik ben met mijn 3e stormchasetour echt een beginner) en er zijn maar 2 gasten voor het eerst. Na de uitleg volgt het standaard papierwerk en kan ik weer een Cloud9 shirt aan mijn verzameling toevoegen

We eten bij het restaurant De Golden Corral dat als bijnaam "de trog" heeft. Die bijnaam klopt wel aardig, maar gelukkig hebben ze ook best veel minder vet eten.

Na het eten stappen we in de busjes. Altijd weer interessant om te zien hoe de indeling van de groep over de busjes gaat... geheel autonoom. Ik beland op de mij gewenste plaats van bijrijder in van 2. Niet al te veel ruimte voor spullen, maar wel een goed zichtveld en makkelijk in- en uitstappen.

Met goed gevulde mogen gaan we dan onderweg, naar bestemming Childress, Texas. Dit ligt in de buurt van Amarillo (ten zuiden ervan).



Zoek de hond


Plotseling vraag ik me af of ik mijn toilettas wel heb ingepakt. Ik ben namelijk een paar bananen en wat flesjes water vergeten. In die toilettas zitten ook mijn medicijnen en mijn lenzen dus dat is echt wel een issue. Ik vraag aan Brad of we even kunnen stoppen zodat ik kan zien of ik eventueel het hotel moet bellen. Bij de inspectie blijkt dat ik toch mijn spullen mee heb. Phew, dat is echt een opluchting. Hoewel het anders natuurlijk ook opgelost zou zijn.




Rond half vijf rijden we Childress binnen en we laden vlot uit. Dat geeft even tijd om aan deze blog-entry te werken. Het eten doen we bij een familie-restaurant. De combinatie mexican-plate smaakt me prima. Aan het eind van de avond sluiten we af met een biertje buiten, op de veranda van het motel.



Morgen gaan we een slight-risk gebied opzoeken. 


1 reacties:

Op 18 mei 2015 om 11:04 , Blogger Bert van Dijk zei...

De eerste kilometers staan op de Tour2-teller dus! Ben erg benieuwd wat de (slecht)weergoden deze keer voor je in petto hebbben. Goede keuze, die 'van nr.2' en een mooie zitplaats ook. Doe Ian en Mark mijn groeten. De rest ken ik eigenlijk niet, behalve Fred en de Cloud9 crew/drivers natuurlijk. Good luck vandaag and... kiep as poostit! ;-)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage