zondag 3 mei 2015

T-14

T-14; nog 14 dagen en dan is het zover. Ik kan haast niet wachten!!!

Aangezien het nu vakantie is, is het een mooie gelegenheid om alvast te beginnen met de eerste voorbereidingen. Ik verbaas me altijd weer over de hoeveelheid kabels die er bij zo'n stormchasetour komen kijken. Vooral het feit dat je en autoladers en 110V-laders nodig hebt zorgt voor een hele snoerenkluwen. Het lijstje met apparatuur die meegaat:

  • Telefoon
  • Tablet
  • Laptop
  • Videocamera
  • Fotocamera
  • Harddisk voor opslag
  • Ereader
Dit keer neem ik voor het eerst een (oude) laptop mee. Die ga ik gebruiken voor het maken van deze blog, en voor het gebruiken van allerlei programmatuur. Een daarvan is het radarprogramma GR-Level3. Bij installatie daarvan bleek dat ik m'n licentiesleutel niet meer had, dus heb ik daar maar even achter aan gemaild. Naast GR-Level 3 neem ik ook het programma Zygrib mee, zodat ik zelf ook wat weermodellen kan bestuderen.

Op het moment dat ik dit schrijf is net de startmeeting van Tour1. Zo te zien zijn ze met een mannetje of 10, precies genoeg voor 2 busjes Ik heb een voorzichtige poging gewaagd om alvast een plekje te reserveren: de bijrijdersstoel van busje 2 voor tour 2. Je kunt niet vroeg genoeg zijn :-). De foto bij deze eerste blogentry komt van mijn telefoon. Op de foto staat ook mijn nieuwe Nikon330 camera waarmee ik hoop mooie fotos te schieten tijdens de tour.

Ik dub nog over het al dan niet aanschaffen van een eigen MIFI-modem zodat ik geheel onafhankelijk online kan zijn. Miscchien doe ik dat nog wel als ik er ben.

Nog 13 dagen 23 uur en 23 minuten.

Link naar Cloud9-tours live videostream of deze (via Youtube) 

3 reacties:

Op 3 mei 2015 om 18:33 , Blogger roelof4stars zei...

En we volgen je met spanning. Heel veel plezier daar met de mannen van Cloud9

 
Op 3 mei 2015 om 18:52 , Blogger D. zei...

Jos, ik volg je met plezier! Alvast een goede reis gewenst.

 
Op 12 mei 2015 om 21:21 , Blogger Bert van Dijk zei...

Alvast een heel gave Cloud9-sjeestour toegewenst, Jos! Als je vrijdag 15 mei aankomt, kun je in Norman meteen aan de bak met een 'severe storm area'. Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen en volg je op de voet. Maak er een mooie blog van en 'be safe'!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage