dinsdag 12 mei 2015

T-5

T-5: Nog 5 dagen (of eigenlijk nog 4 dagen en 22 uur).

Ondertussen zijn de voorbereidingen grotendeels klaar. Vandaag vreemde valuta afgehaald bij de bank.  Onnodig ingewikkeld naar mijn mening. Volgende keer gewoon weer op Schiphol regelen.

Nu het dichter bij komt beginnen ook de verwachtingen qua weer interessant te worden. Dag 4 (vrijdag) is de dag dat ik land. Hoop ik. Het zwaarweer-gebied zit er voor die dag als volgt uit



Nou, dat wordt nog spannend. Het gebied ligt echt net ten westen van Oklahoma City. Een klein deja-vu moment dient zich aan; twee jaar geleden werd op de dag dat ik naar OKC zou vliegen de allerbreedste tornado ooit gezien, vlakbij OKC. Vluchten naar OKC werden geannuleerd en ik zat vast in "we have a problem"-Houston.....(http://stormchasetour2013.blogspot.nl/2013/06/houston.html/).

Dag 5 (zaterdag), dat is de dag die ik heb gepland voor wat boodschappen en wat jetleg weg te slapen, ziet er als volgt uit:



Het gebied ligt  net iets oostelijker dan de dag ervoor en doet precies OKC en ook Norman aan. Norman is waar ik die dag ben. Tornado's zijn leuk maar niet bij mijn hotel graag! Straks dan zie ik de eerste tornado voordat ik daadwerkelijk op pad ga met tour2.

De blog krijgt morgen weer een update, met de dan geldende verwachtingen. Ik duim nog even dat alles wat opschuift.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage